Brev nummer nio och magin i 11/9 ✨

Ny energi med nya insikter!

Innan vi börjar— Vänligen SVARA på detta brev, och låt oss veta att du har fått detta (det underlättar leveransen och säkerställer att vi inte går vilse i fel brevlåda!)

Insikts Brevet

Skickades detta vidare till dig? Registrera dig HÄR som prenumerant på insikts brevet. Det är gratis!

(OM du inte kan läsa hela mailet i din inbox, kan du läsa det online. Klicka på “Read online” uppe i högra hörnet.)

Hej kära du och varmt välkommen till det nionde Insikts Brevet!

Nu fortsätter vår resa till klarare insikter och mer inspiration!

Än en gång: Tusen tack för all fantastisk feedback! ❤️❤️❤️

I detta nummer kommer du som vanligt att få frossa i nya insikter!

Här kommer brev nummer nio flygande till dig, och just den siffran är lite speciell!

Nian dansar runt med en energi av avslut och början, som när en bok slutar och en ny, ännu mer spännande, öppnas.

Den påminner oss om att världen alltid är i rörelse, alltid redo för nya äventyr och härliga möjligheter.

Och idag är det ju också den 11/9!

En dag som bär med sig lite extra kosmisk krydda.

Tänk dig en magisk brygd av mästarsiffran 11, som står för insikt och klarhet, och nian, som säger "släpp loss, det är dags för något nytt!"

Tillsammans bildar de en kraftfull påminnelse om att följa hjärtat och våga ta nästa steg – hur smått eller stort det än må vara.

Varför gör vi ett Nyhetsbrev? Vi vet alla att algoritmer styr på sociala medier med att visa oss det de tror vi vill se, och att våra inkorgar svämmas över med reklam, säljmail, skräpmail m.m.

Detta är inget sådant mail, utan detta är ett nyhetsbrev, med nya insikter var 14-dag. Det är till för att du skall bli inspirerad, hämta ny energi och komma till nya insikter.

Vi väljer med omsorg ut vad som står i ditt insikts brev, allt med målet att ge dig inspiration och ny energi.

Vi önskar dig trevlig läsning!

Håll nu tillgodo med detta pinfärska nummer av Insikts Brevet.

Du har c:a 22 minuters insiktsfull lästid framöver, och du… kan läsa brevet så många gånger du vill! För det ligger kvar i din inbox. ❤️

Psst! Längst ner i brevet hittar du en gåva till dig..! Känner du någon som behöver nya insikter?… Tipsa hen!

Trött på kranvattnets bismak? Med ZeroWaters vattenkanna får du kristallklart vatten som inte bara smakar bättre, utan även är fri från skadliga ämnen. Häll upp och njut – ditt vatten blir garanterat rent, varje gång.

Så Ser Du Igenom Manipulation: Lär Dig Känna Igen Röda Flaggor och Stå Starkt i Dig Själv

Att bli manipulerad kan hända vem som helst, och det är ofta svårt att upptäcka förrän skadan redan är skedd. Här delar jag med mig av mina erfarenheter av att ha blivit manipulerad och de lärdomar jag tagit med mig, så att du kan vara bättre förberedd och skydda dig själv.

Min Egen Upplevelse: Hur Allt Började

För en tid sedan lärde jag känna en person genom ett gemensamt arbete. Vi inledde en vänskap som till en början verkade helt underbar. Men snart insåg jag att något inte stämde. Jag blev alltmer involverad i hennes liv, medan hon aldrig verkade ha intresse av att lära känna mitt. Hennes berättelser blev alltmer osannolika, och hon började så småningom manipulera både mina känslor och mina relationer med andra.

Upptäckten: När Masken Börjar Falla

Allt eftersom tiden gick, började jag märka små tecken som fick mig att ifrågasätta vad som verkligen pågick. Hon ljög, överdrev och försökte kontrollera vilka jag umgicks med. Jag började känna mig vilse och osäker, och till slut förstod jag att jag hade blivit manipulerad på ett sätt jag aldrig upplevt tidigare.

Känslorna Efteråt: Ilska, Besvikelse och Självrannsakan

När jag väl insåg vad som hänt, kände jag mig både grundlurad och besviken. Hur kunde jag tillåta detta? Jag, som trodde att jag hade koll på läget! Men som med alla upplevelser i livet, lärde jag mig av det. Det var bara att bita ihop, gå vidare och använda det som en lärdom för framtiden.

Röda Flaggor: Tecken på att Du Blir Manipulerad

Det finns vissa tydliga tecken att vara uppmärksam på när någon försöker manipulera dig:

  • När en person överdriver sina historier så att de låter osannolika.

  • När en person börjar ta över ditt liv och dina beslut.

  • När en person börjar lägga sig i dina tidigare vänskapsrelationer och ifrågasätter dem.

  • När en person svartmålar alla dina gamla vänner.

  • När en person subtilt kritiserar dig på sätt som får dig att känna dig otillräcklig.

  • När en person vill förändra dig så mycket att du börjar tappa din egen identitet.

  • När en person ljuger konstant för att manipulera verkligheten.

  • När en person använder sina "sjukdomar" som ursäkt för sitt beteende eller för att styra dina känslor.

  • När en person hotar med att skada sig själv för att hålla dig kvar i relationen.

  • När en person lånar pengar men aldrig betalar tillbaka.

  • När en person blir kylig eller aggressiv när du ifrågasätter dem.

  • När en person konstant ringer eller sms

    för att uppta din tid.

Mina Råd: Hur Du Skyddar Dig Mot Manipulation

För att skydda dig själv mot manipulation är det viktigt att vara medveten om dessa tecken och lita på din intuition. Här är några råd:

  1. Tro inte på allt som sägs – var skeptisk mot överdrivna historier och ursäkter.

  2. Stå fast i dig själv – låt inte någon få dig att tvivla på ditt eget värde.

  3. Håll distans tills du vet mer – om något känns fel, låt det vara en varningssignal och ge dig tid att förstå mer.

Avslutande Tankar: Tro på Dig Själv och Ditt Värde

Att bli manipulerad är en svår upplevelse, men det betyder inte att du ska förlora tron på dig själv. Lär dig att lita på din magkänsla och var inte rädd för att sätta gränser. Oavsett hur någon försöker styra dina känslor eller tankar, kom ihåg att din egen sanning och ditt eget värde alltid är viktigast.

Jag önskar dig en fantastisk fortsättning på dagen, var du än är.


Må väl, Katarina

Du hittar all information om mig > HÄR

Klarar du att släppa taget?

Hösten är här och energin drar sig tillbaka och sjunker i naturen. När qi sjunker är det många som får svårare med känslor. Man fastnar lättare i känslotillstånd, man är tröttare och känner varken ork eller inspiration. Det är viktigt att tillföra qi för att känslorna ska kunna transformeras och för att vi ska ha ork och lust. Vi behöver fylla på med sådant som ger oss energi. Vi behöver sova mer och ta det lugnare.

Hösten är metallelementets tid och nu ska vi släppa saker och känslor precis som träden släpper sina löv. Vi ska dra oss tillbaka och och lugna ner tempot. Allt är energi och när vi följer naturens rytm så kommer vårt eget ekosystem att må bättre. Kropp och själ behöver det som är naturligt och hör i hop med allt runt oss. Är du “energikänslig ” och påverkas av det som finns runt dig så är det ännu viktigare att följa naturens rytm. Du kan inte och ska inte blåsa på och ha almanackan lika fulltecknad nu som du hade i somras. Det är dags att lämna utrymme för att bara vara.

Hösten och metallelementet

Metallelementet står för våra nya idéer och det är här nya känslor föds och börjar anta en form. Man kan jämföra det med våra andetag. Vid inandning föds våra nya känslor och idéer och vid utandningen släpper vi alla gamla idéer och känslor. För att det ska kunna ske behöver vi stanna upp så att vi hinner medan fånga upp det vi får till oss.

De organ som hör till metallelementet är lunga och tjocktarm och metall elementets vävnad är huden. Elementet drabbas lätt av torka och det får symtom som torr hud, torrhosta och förstoppning. Att ha ett svagt metall element får även symtom som att vi har svårt att släppa våra känslor och att vi håller i saker och personer. Att ofta vara förstoppad beror kinesiskt sett även det på att vi har svårt att att släppa.

Metallelementet och huden är vårt yttersta försvar och skydd mot både virusar och andra människors energier. Att vi har ett starkt metallelement och Wei Qi kommer göra skillnaden på om vi klarar av att hålla ställningarna när höstens virus attackerar.

5 saker som stärker metallelementet

  • Mat som är vitt ris, rättika, päron, äpple, zucchini, vitkål,

  • Kryddor kanel, kardemumma, ingefära, gul lök, timjan

  • Saltmoxa

  • Rensa och släppa taget

  • Börja dagen med någon form av andningsövning, yoga, eller en  promenad

Önskar dig en fin dag! 😉

Läs mer av Tina > HÄR

Alla dessa siffror, och vad de betyder.

Då befinner vi oss mitt i portalenergierna av den kraftfulla 9/9 portal vi just passerat.

Ett skifte där vi på flera sätt lämnar ett förlegat och utväxt levnadskapitel för att istället träda in i ett nytt, oskrivet kapitel, fullt av möjligheter att expandera i för våra själars inneboende potential.

Ta en stund och zooma ut över din egen utveckling sedan början av detta året. 

September är månad 9

Lika länge som ett foster förberedd inför ett inträde i denna dimension

Numerologiskt är 9 symbol för död/avslut.

Likväl som andra sidan polariteten väntar pånyttfödelse och att vända blad för att sätta ut riktiningen för en ny början 

På fredag är det den 13:e

Låt oss fundera lite på vad 13 historiskt håller för symbolik.

Och då kan vi ju genast undra varför det proklamerats att omvändas till motsatt betydelse..

För en sak är säker. 

Det är inte symboler i sig som håller värde. 

Värdet och manifestationen av symboler kommer av att vi människor laddar in vår trossats och våra intentioner i dem.

Så låt oss leka med tanken på att det finns en agenda bakom ?

Håller de alla våras högsta bästa bakom detta eller håller de i trådarna till våran egen undergång och sönderfall ..?

Man kan ju ställa sig frågan varför så mycket mer.. 

särskilt där det finns fixerade programmeringar och hårda ramar… 

Frågan varför är den första frågan våra unga själar/barnen ställer då de kommer hit.. 

Den tystar samhället ner illa kvickt!!

Och får oss att tro att vi skall lära barnen om vårt samhälle, när vi istället kan ta lärdom av deras rena och oförstörda kärleksfulla blick när de ifrågasätter våra normer och regler och arv och traditioner.

Verkligen något att fundera mer över.. 

Varför..

Den 13 är på fredag, och denna dag bär med sig den mäktiga gudinneenergin av talet 13. Talet 13 har djupa rötter i vår planet och har symboliserat början på något nytt. Ursprungligen hade vi 13 stjärntecken, där Ormbäraren är det borttagna, och 13 månader på året (det finns mycket fascinerande att läsa om detta!).

1+3=4 vilket ger oss de fundamentala faktorer som att bygga hållbart, sätta ny grund. Strukturera en hållbar grund för nybyggnation av alla de nya systemen som vi börjar bygga upp i ruinerna av de gamla rädslobaserade system som tjänt ut sin roll då vi nu går mot en tid av kärlek som den rådande skaparkraften.

Då vi som människor har levt i jordenprojektet mycket länge där en 3Dimensionell upplevelse av den kollektiva verklighet rådigt så har vi haft möjlighet att erfara polariteter, mörker och ljus som de två grundläggande krafter sprungna ur KÄRLEK ELLER RÄDSLA

Att kärleken är gudomens och alltets skaparkälla vet vi och för att den skall kunna upplevas för allt den är så har vi behövt rädslan som motpol. Och dessa två har i ständig rörelse i vågspel strävat efter att balanseras ut.

Det finns en agenda motsatt skaparkällan kärlek som sedan tidernas begynnelse förslavat mänskligheten och programmerat den under rädsla/skrämsel/hot.. Att det varit möjligt har sin förklaring i att vi när vi inkarnaterat in här så har vi gjort det utan minne om varifrån vi kom och varför vi är här. Två förutsättning för att själen skall kunna erfara upplevelsen av alla de erfarenheter och lärdomar från vår jordevandring vi på förhand signat upp oss på att bocka av under denna inkarnation.

Det som är speciellt för flertalet av människorna i just denna tid är att det är planlagt i det mänskliga kollektiva medvetandet att vi under denna inkarnation skall vakna upp till att minnas vilka vi i sanning är.

Förstå och få vetskap om vår själs resa från gudomligheten där vi alla är en och samma och grundstämda utifrån en balanserad och harmonisk gudomlig frekvens där gudomligt feminint och gudomligt maskulint är i fullkomlig balans…

Vi kan när vi minns detta kollektivt börja höja våra frekvenser och tillsammans manifestera himmelriket på jorden.

Vi och vår planet Moderjord och mänskligheten i symbios höjer sina frekvenser i takt med ljusets återkomst in i våra alltmer kristallina kroppar och vi lämnar våra kolbaserade kroppar och allt av det mörker som vi med vår kärleksfrekvens transformerat till ljus.

En gryning skymtas och vi går mot en helt ny tid, full av helt nya upplevelser, ty på denna nivå vi nu kommit upp på kan vi matchas på vår frekvens av alltmer harmoniska upplevelser och möjligheter.

Vi kommer få lära oss bemästra alla våra inneboende gåvor och förmågor som legat gömda under de lager av mörker och rädsla som vi nu så länge under de senaste årens med de inkommande energiernas hjälp processat och transformerat till ljus..

Vi kommer märka mer av synkronisiteter, hänförelse över hur önskningar slår in utan knappt någon fördröjning, vi kommer hålla mer ljus och därför må harmoniskt gott och då befinna oss på vår högsta potentiella tidslinje där mer och mer av glädje och eufori och den gudomliga timing av det orkestrerade upplevelse paket vår själ har planlagt för vår mänskliga upplevelse av mirakler och överflöd ❤️

Det är först när det kollektiva medvetandet nått en tillräckligt hög nivå av uppvaknande som vi kan klara av att gemensamt manifestera vår egen verklighet som paradiset på jorden. Vissa individer är redan där och just nu råder två parallella upplevelser av två parallella världar.. en som upplevs utifrån det mänskliga egot där rädslan fortfarande förlamar själen som ännu ej vaknat upp till de insikter som de som vaknat upp och lever utifrån kärlek och som manifesterar den gyllene tidsålder vi som håller tillräckligt mycket ljus nu har tillgång till att uppleva.

Minns att vi alla är samma.. vi har alla vårt ursprung ur en och samma världssjäl och vi vaknar i vår egen takt upp till den stora transformerande resan tillbaks till oneness igen.

Kanaliserat av Mikaela

Du hittar mer information om Mig > HÄR

Vet Vi, eller Tror Vi Bara Att Vi Vet?

I fredags begravde jag min mor.

En sådan dag vill man att allt ska gå smidigt, värdigt och utan onödiga komplikationer.

Prästen hade gett sitt godkännande till att vi själva skulle hälla över askan från påsen till urnan strax innan ceremonin, på kyrkogården.

Men två dagar innan begravningen ringde kyrkogårdsförvaltningen upp och kastade in en oväntad krök på vägen.

"Det är inte tillåtet," sa de. Varför? Ja, det kunde de inte riktigt förklara. Bara ett otydligt “det går inte”.

"Det Står i Lagen" – Men Var?

Så där stod jag, mitt i allt annat som behövde förberedas, och blev tvungen att köra till krematoriet en halvtimme innan ceremonin.

Det var inte precis den typ av förberedelse jag hade tänkt mig, men jag ville inte skapa problem.

Väl där möttes jag av personal som sa att "det står i lagen" att privatpersoner inte får hantera askan.

Jag kände att jag inte hade tid eller ork att ifrågasätta dem. Jag accepterade det motvilligt och tänkte att jag måste ta reda på det senare.

När Vetskap och Tro Krockar

Och där någonstans började jag fundera…

Hur ofta har vi inte hört “det står i lagen” användas som ett slags universalsvar för allt från askhantering till att parkera på fel sida av gatan?

Det är som en magisk formel – säger man det tillräckligt övertygande så slutar folk fråga. Och jag, mitt i min egen sorg och stress, accepterade det motvilligt och tänkte att jag får ta reda på det senare.

Men här kommer insikten:

De flesta människor gör saker baserat på vad de tror, snarare än vad de faktiskt vet.

För vad "vet" vi egentligen?

Vi vet det vi själva har upplevt. Har vi själva läst lagboken, då vet vi.

Vi vet också allt vi upplever direkt, för det är vår egen sanning.

Men många gånger, när människor säger sig "veta", handlar det egentligen om att de tror.

Och här är den verkliga frågan:

Vet du, eller tror du att du vet? Har du läst det själv, eller är det någon annans tolkning? Vem är din källa?

Vad Är En Sann Källa?

Och när vi pratar om källor, vad är egentligen en sann källa?

För mig känns det som att den enda sanna källan är vattenkällan – ren, klar och orörd.

Allt annat är uppblandat, filtrerat genom andra människors tolkningar, deras antaganden och rädslor.

Det är därför vi måste ställa oss frågan: är detta verkligen något jag vet, eller något jag har hört?

Att Våga Ifrågasätta och Söka Klarhet

Så vad lär man sig av detta?

Jo, att vi ofta accepterar “det står i lagen” som ett slags absolut sanning, när det i själva verket kan vara en dålig tolkning, en gammal rutin, eller rent av bara bekvämlighet.

Och kanske borde vi bli bättre på att ifrågasätta dessa påståenden, att våga be om tydlighet och säga, "Visa mig var det står."

För ibland är det inte lagen som är problemet – det är människors tolkning av den.

Från Hörsägen till Verklig Kunskap

Så nästa gång någon säger något med en sådan säkerhet, kanske vi borde fråga tillbaka: Vet du det, eller tror du att du vet?

För när vi vågar ifrågasätta, när vi vågar söka efter den sanna källan – inte en tolkning, inte ett antagande – då hittar vi kanske klarhet.

Och då kan vi, istället för att förlita oss på hörsägen, leva i en verklighet baserad på verklig kunskap och erfarenhet!

Det var allt för idag!

Mer kommer i nästa brev! Du hittar mer information om mig > HÄR

Jag önskar dig magiska veckor tills vi hörs igen! Kram Gunilla

Gillade du detta Insikts Brev? Vad vill du veta mer om?

Skriv gärna till oss, genom att svara på mailet.

Här får du vår present!

Vi önskar dig en fortsatt magisk dag och vi ses igen den 25 september 2024! ♥️