Brev nummer tio ✨

Ny energi med nya insikter!

Innan vi börjar— Vänligen SVARA på detta brev, och låt oss veta att du har fått detta (det underlättar leveransen och säkerställer att vi inte går vilse i fel brevlåda!)

Insikts Brevet

Skickades detta vidare till dig? Registrera dig HÄR som prenumerant på insikts brevet. Det är gratis!

(OM du inte kan läsa hela mailet i din inbox, kan du läsa det online. Klicka på “Read online” uppe i högra hörnet.)

Hej kära du och varmt välkommen till det tionde Insikts Brevet!

Nu fortsätter vår resa till klarare insikter och mer inspiration!

Än en gång: Tusen tack för all fantastisk feedback! ❤️❤️❤️

I detta nummer kommer du som vanligt att få frossa i nya insikter!

Så springer September månad mot sin mållinje, och vilken månad! Här har varit rena sommardagar och det är som om sommaren som aldrig riktigt ville komma när sig bör - hon vill inte lämna oss nu. Så, passa på och njut!

25 september skriver vi idag och för många innebär det lön - du kanske tillhör en av de lyckliga? För dig som får den 27, kan jag meddela att det är bara två dagar kvar! Varför är det så mycket dagar kvar i slutet av pengarna… ;-)

Vad är pengar egentligen? Det gick vi igenom i ett tidigare Insiktsbrevet, så du kan kolla i arkivet eller i din mail, för att friska upp minnet!

Varför gör vi ett Nyhetsbrev? Vi vet alla att algoritmer styr på sociala medier med att visa oss det de tror vi vill se, och att våra inkorgar svämmas över med reklam, säljmail, skräpmail m.m.

Detta är inget sådant mail, utan detta är ett nyhetsbrev, med nya insikter var 14-dag. Det är till för att du skall bli inspirerad, hämta ny energi och komma till nya insikter.

Vi väljer med omsorg ut vad som står i ditt insikts brev, allt med målet att ge dig inspiration och ny energi.

Vi önskar dig trevlig läsning!

Håll nu tillgodo med detta pinfärska nummer av Insikts Brevet.

Du har c:a 22 minuters insiktsfull lästid framöver, och du… kan läsa brevet så många gånger du vill! För det ligger kvar i din inbox. ❤️

Psst! Längst ner i brevet hittar du en gåva till dig..! Känner du någon som behöver nya insikter?… Tipsa hen!

Trött på kranvattnets bismak? Med ZeroWaters vattenkanna får du kristallklart vatten som inte bara smakar bättre, utan även är fri från skadliga ämnen. Häll upp och njut – ditt vatten blir garanterat rent, varje gång.

Andlig Hälsa

Hösten närmar sig, och det är vid den här tiden på året som vi ofta söker oss in i våra hem. Vi tänder ljus, häller upp en varm kopp te och kanske sätter på en film eller en serie på Netflix. Det är en period av återhämtning, där vi rent naturligt drar oss tillbaka och finner ro i de stillsamma kvällarna. Men för mig är hösten också en tid för eftertanke och reflektion. När jorden sakta går in i sin viloperiod inför vintern, kan vi människor, likt naturen, också behöva sakta ner. Den höga energi vi haft under sommarmånaderna, med solens starka ljus och långa dagar, övergår nu till ett lugnare tempo. Det är som om vi själva följer årstidernas rytm – en möjlighet att pausa, reflektera och fundera över våra liv och vår egen inre resa.

Det sägs att det finns tre aspekter av livet vi bör vårda för att må bra – kropp, själ och ande. De flesta av oss har en ganska klar bild av vad det innebär att ta hand om kroppen. Vi tränar, går på yoga, tar dagliga promenader eller tänker lite extra på vad vi stoppar i oss. Vi vet att vi mår bra av att röra på oss och äta hälsosamt. Men när det kommer till själen och anden, vad gör vi egentligen där? Ofta kan det vara svårare att veta hur vi ska ta hand om dessa delar av oss själva, och därför är hösten och vintern en perfekt tid att börja. Det är en tid då vi kan fokusera på att höja våra inre vibrationer, att öppna oss för nya insikter och aha-upplevelser.

Det finns många sätt att väcka sin inre glöd – genom meditation, läsning av filosofiska eller andliga böcker, eller till och med filmer som får oss att tänka i nya banor. Det viktiga är att skapa utrymme för reflektion och ge sig själv tid att lyssna inåt. Vi bär alla på en djupare längtan efter att förstå oss själva och vårt universum. Jag tror starkt på att genom att ta del av andras upplevelser kan vi väcka något inom oss själva. Vi känner igen oss i deras berättelser, och plötsligt inser vi att vi inte är ensamma i våra tankar och känslor. Många gånger pratar vi inte om dessa ämnen – de kan kännas för stora eller för abstrakta, och vi kanske inte ens vågar nämna dem för andra. Men varför inte? Varför skulle vi inte våga utforska och dela med oss av våra andliga insikter?

För mig var det när jag började min egen andliga resa som jag insåg hur viktigt det är att våga lita på sina egna känslor och uppfattningar. När jag förstod att mina upplevelser inte var fel eller konstiga, utan en naturlig del av min egen utveckling, öppnades en ny värld för mig. Jag insåg att det fanns så mycket mer att utforska, och att det inte fanns några "rätta" eller "felaktiga" sätt att uppleva sin andlighet.

Så varför inte ta tillvara på höstens lugn och vända blicken inåt? Där finns ett helt universum att upptäcka, ett universum som är unikt för dig. Du är en helt unik varelse med din egen energi, och det du upplever inom dig är djupt personligt och privat. Genom att samarbeta med din egen ande kan du nå insikter som du kanske inte ens trodde var möjliga. Så ta tillvara på den här tiden, kryp upp i soffan med en varm filt, och börja din inre resa.

Jag önskar dig en fantastisk fortsättning på dagen, var du än är.


Må väl, Katarina

Du hittar all information om mig > HÄR

Det vi sår får vi skörda

En del människor växer i relationer och andra visar sig vara något helt annat än det de visat upp. Jag har och kommer alltid ha väldigt svårt för personer utan empati, samvete och moral. Människor som ljuger ohämmat utan att bry sig kommer jag aldrig att förstå mig på. Vi lever i olika verkligheter och förmodligen förstår de inte vilka oerhört dåliga karmiska frön de sår. Den typen av personer verkar tro att de står över det mesta i konsekvens väg och är oerhört skickliga på att hålla sin fasad. Jag är övertygad om att det vi sår får vi skörda förr eller senare. Kanske inte där vi planterade det men någonstans kommer det tillbaka. Det är vårt val att välja vad vi planterar. Allt är energi och påverkar oss på det ena eller andra sättet.

Vi lever livet för att lära

Jag kan verkligen se ett tema i det jag har behövt uppleva och lära mig i livet. Att lita på vad människor säger har många gånger blivit en dyr läxa. Jag väljer att fortsätta att göra det för det är den jag är men förhoppningsvis lite mindre naiv. Det är så intressant att analysera sig själv och titta på det som händer runt en i livet. Att vara efterklok det har vi alla varit med om och det viktigaste är att vi lär oss av det som händer oss. Att behålla tillit när någon sviker är svårt men livsviktigt. Viktigast av allt är att vi litar på oss själva och lyssnar på vad vår magkänsla säger. Ju mer balanserade vi är desto lättare är det.

Det behövs energi för att lyssna

Är vi i obalans, svaga, trötta eller sitter fast i ett känslotillstånd är det svårare att höra den där lilla rösten eller att veta vad som är på riktigt. Larmklockan går på och talar om för oss att det vårt inre säger inte går att lita på. Ju mer balanserade vi blir desto lättare är det att lyssna på sig själv och ha tillit till det som kommer. Ju oftare vi stannar upp känner in och tittar på vad som händer i livet desto lättare är det att se våra mönster. Har vi samma typ av personer eller händelser som dyker upp gång på gång så är det något hos oss själva som vi behöver titta på. Vad är det vi behöver förändra eller lära oss?

Täpp till dina energiläckage

Jag pratar mycket om att vi behöver täppa till de hål vi läcker energi ur för att bli friska. Läcker vi energi hela tiden kommer vi att ständigt behöva fylla på. Klarar vi av att täppa till alla hål så kommer vi snabbare att kunna läka. Har vi mer energi kommer kroppen att kunna läka och känslorna att transformeras. Det är intressant att sätta sig och titta på vad det är som tar energi i livet vi lever och vad som ger energi. När vi förändrar vårt förhållningssätt eller helt enkelt gör oss av med det som suger kommer vi att täppa till våra läckor så att vi kan behålla det vi fyller på med.

Det här med den inre rösten blir extra betydelsefullt när vi jobbar med djur eller andlighet. Att då vara i balans och kunna skilja på mitt och ditt blir ännu viktigare. Vi vill inte filtrera informationen som kommer genom ett filter som är färgat av våra personliga rädslor eller upplevelser. Vi vill vara “rena” objektiva kanaler.

Önskar dig en fin dag! 😉

Läs mer av Tina > HÄR

Kärlekens Läkande Kraft

Märk väl nu och fira 🎉, låt er glädjas av alla de ställen där ljuset ersatt avsaknaden av densamma och där det nu märkbart råder lättare energier.

Det kan vara platser, likväl som möten i relationer och med personer.

De sargade versioner av oss själva, samt vår historia som vi valt att lämna bakom oss, lägger inte längre någon skugga över de potentiella nya möten vi i kärlek väljer att ha med de nyaste versionerna av de personer i vår egen krets som, av egen fri vilja, dyker upp och vill träffas.

Inget är nytt under solen, hör jag, och insikten är glasklar!

Ingen har undgått att transformeras av de senaste årens uppstigningsenergier.

Men det fina är att när vi dyker upp i kärlek, helt utan påverkan av gamla sår, så har vi inte längre de triggers som vissa personer förr kunde trycka på.

Likaså har vi nu avprogrammerat vissa relationsloopar som vi suttit fast i, utifrån våra oläkta sår.

Vi har även medvetet och med klar intention rivit relationskarman och kapat energiband till personer, så de som förr tyngde oss nu inte längre triggar oss. De kommer inte längre åt att dränera eller dra in oss i deras drama, nu när vi kapat våra band med dem.

Vi är trygga och så läkta i vår egen självkärlek att vi nu, på en helt ny nivå, kan hålla space för dem som inte kommit lika långt med sitt eget arbete.

I acceptans står vi starka och skiner vårt ljus inför de vi blivit, likväl som vi håller ljuset för dem som är mindre medvetna om sina egna sår eller ännu inte fått fatt i sitt eget inre ljus.

Vi har nu en förmåga att se dem som de barn de innerst inne är, och vår kärlek räcker gott för att omfamna dem, utan att det kostar oss någon energi.

När vårt energifält är läkt kommer inte längre lägre vibrationer in och stör vår frekvens lika lätt som de gjorde tidigare. Vi klarar av att hålla vår låga klar, även i de mest stormiga miljöer, energimässigt.

Människor som är rädslostyrda och går samman och demonstrerar mot… kommer fascineras av hur vi håller vårt ljus, bara genom att vara dem vi är, utan att vi behöver höras eller säga något speciellt.

Det är överflödigt, eftersom den värme vi sprider runt oss inspirerar och lockar till äkta hjärtliga möten där allas olikheter är välkomna. Kärlek talar för sig själv, ty kärlek är inte främst ord. Det går heller inte att förtjäna kärlek, då den är allas födslorätt.

Kärlek visas främst genom agerande och förhållningssätt. Kärlek som finns och existerar, den känns, och där kärlek finns är det gott att vara. ❤️

Det som förr var dolt under rädslor, dömanden och trauman höll helt naturligt en tätare och mer svårgenomtränglig energi, där man kunde känna sig kvävd.

När vi med hjälp av den senaste tidens ljuspåslag har transformerat dessa energier i våra hjärtan och ersatt den lägre densiteten med högfrekvent ljus i kärlek, så har vi nu så mycket vackert att få upptäcka även utanför oss. 🌟

Miraklernas tid är här. Gå nu ut i glädje, skin ert ljus och ni kommer naturligt inspirera fler att göra detsamma. Tiderna av demonstrationer utifrån brist och rädsla är förbi.

Låt oss istället komma samman i kärlek och utifrån vårt överflöd inspirera fler att få fatt i sitt eget inneboende guld, så att varje människas hjärta kan lysa klart.

Ty kärlek förenar oss och håller en välkomnande famn för allas våra olikheter, så att vi kan samexistera i kärlek och respekt inför varandras egenart.

Svaret på alla frågor är kärlek, i evighet. ❤️

Kanaliserat av Mikaela

Du hittar mer information om Mig > HÄR

När ett behöver blir ett måste…

Hur är det med alla måsten, behöver, vill och ska.

Häromdagen hade jag en diskussion med en väninna om dessa 4 olika ord, som alla kan beskriva samma sak. Något vi gör, eller snarare i framtiden.

För mig är defenitionen att det jag verkligen behöver förändra är ett måste.

Som vanligt vill jag gräva lite djupare och frågade oraklet chat-gtp om skillnaden på orden. Jag fick lära mig något nytt!

  • Måste är ett substantiv för att det används som ett begrepp för en plikt eller något nödvändigt.

  • Behöver, vill, och ska är verb eftersom de beskriver handlingar, önskningar eller framtida intentioner.

Jag hade ingen aning om att dessa ord var i olika ordklasser, men jag inser att måste är som jag sagt - något jag verkligen behöver förändra blir ett måste.

Varför denna snurr med ord?

Jo, året har nu knappt tre månader kvar… Vilket gör att tiden lider mot sitt slut 2024.

Min kroppshydda ser ut som den har gjort de senaste 5 åren, trots att jag varje dag säger att jag behöver göra något åt det (behöver = något i framtiden). Mina kunskaper som jag vill dela med mig av (vill=framtiden) ligger och skvalpar. Min bok som har legat på köksbordet under tre års tid och ska (=framtiden) bli klar en vacker dag…

Boken som åker till tryck på måndag…

Så, jag beslutade mig att jag MÅSTE göra något åt allt detta!

Sagt och gjort.

Fullständig kostomläggning! Allt socker ut i soptunnan! - check på den (4 kilo lättare på en vecka)

Boka ett datum för Master Class i mönsterkonstruktion - check på den (28 september)

Skriv klart boken och ge ut den på Mysteriemässan (2 november) - check på den

Jag vill inte lägga några pekpinnar, eller slå mig på bröstet att jag är så duktig, utan med detta vill jag inspirera dig att välja dina måsten!

När måste du göra en förändring?

Skjut inte upp, eller säg sen… För sen kommer aldrig!

Bestäm ett datum, och KBK (kör bara kör)!

Vi kan alla, bara vi hittar en tillräckligt stor motivation = förändring vi vill uppnå.

Vill du lära dig mer om sömnad och mönster är du välkommen till min Master Class på lördag - den är kostnadsfri! All info hittar du HÄR

Det var allt för idag!

Mer kommer i nästa brev! Du hittar mer information om mig → HÄR

Jag önskar dig magiska veckor tills vi hörs igen! Kram Gunilla

Gillade du detta Insikts Brev? Vad vill du veta mer om?

Skriv gärna till oss, genom att svara på mailet.

Här får du vår present!

Vi önskar dig en fortsatt magisk dag och vi ses igen den 9:e oktober 2024! ♥️