Dags för nya insikter!

Är du redo?

Innan vi börjar— Vänligen SVARA på detta brev, och låt oss veta att du har fått detta (det underlättar leveransen och säkerställer att vi inte går vilse i fel brevlåda!)

Insikts Brevet

Skickades detta vidare till dig? Registrera dig HÄR som prenumerant på insikts brevet. Det är gratis!

Hej kära du och varmt välkommen till det femte Insikts Brevet!

Nu fortsätter vår resa till klarare insikter och mer inspiration!

Tusen tack för all fantastisk feedback! ❤️❤️❤️

I detta nummer kommer du att än en gång att hitta nya insikter!

Var gärna med och rösta vad du vill läsa om, du hittar omröstningen > HÄR!

I förra numret skrev jag om att du skulle plantera det du ville så vid fullmånen… Gjorde du det? För nu närmar sig fullmånen!

Närmare bestämt på söndag (Johanna dagen). Vad kan man göra mer än att manifestera i fullmånen?

Har du kristaller hemma? Lägg ut de i månskenet och rena de. Rena ditt space med salvia. Meditera och släpp ut alla gamla tankar som inte tjänar dig längre. Tänd ett ljus och visualisera det du önskar.

Det låter som magi, och ja, det är magi. Vi är alla magiska varelser och har en ofantlig skapar kraft, bara vi vågar låta den finnas…

Hur gör man då det?

Släpp dina rädslor, och låt magin få flöda genom hela dig! Ha tillit att Universum levererar exakt det du vill ha, när du behöver det. Livet är ej en kamp, det är en fest. Bara du vågar släppa in den, tilliten och magin alltså.

Du kommer att tacka oss senare 😉.

Varför gör vi ett Nyhetsbrev? Vi vet alla att algoritmer styr på sociala medier med att visa oss det de tror vi vill se, och att våra inkorgar svämmas över med reklam, säljmail, skräpmail m.m.

Detta är inget sådant mail, utan detta är ett nyhetsbrev, med nya insikter var 14-dag. Det är till för att du skall bli inspirerad, hämta ny energi och komma till nya insikter.

Vi väljer med omsorg ut vad som står i ditt insikts brev, allt med målet att ge dig inspiration och ny energi.

Vi önskar dig trevlig läsning!

Håll nu tillgodo med detta pinfärska nummer av Insikts Brevet.

Du har c:a 30 (!) minuters insiktsfull lästid framöver, och du… kan läsa brevet så många gånger du vill! För det ligger kvar i din inbox. ❤️

Psst! Längst ner i brevet hittar du en gåva till dig..! Och du… glöm inte att delad glädje är dubbel glädje… skicka mailet vidare till en vän!

Varför är Tarotkort så magiska?

När jag började min resa med tarotkort var jag full av entusiasm och passion. Jag insåg snabbt att det tar tid att sätta sig in i kortens magi, och att spåkonsten är något man skapar själv tillsammans med den kortlek man väljer att använda. Jag har aldrig ångrat att jag gav mig in i tarotkortens förtrollande och annorlunda värld.

Enligt historiker härstammar tarotkorten från medeltiden, men det finns bevis som tyder på att liknande kortlekar användes redan i det forntida Egypten för spel och spådom. Tarotkortens magi är kanske äldre än vi tror. De vanliga spelkorten bygger på tarotkorten med sina sviter och hovkort, men de stora arkanan har uteslutits i moderna spelkort. Det är fascinerande att tänka sig hur dessa kort har utvecklats och använts genom århundradena, och hur deras symbolik och mening har fördjupats och förändrats med tiden.

Varje person som vill lära sig tarot bör sätta sin egen prägel på siandet och vägledningen. Att göra det personligt är något jag betonar starkt i min tarotskola, där jag också inkluderar medial vägledning. Det gör spådomarna mycket mer spännande och personliga. Att tolka tarotkort handlar inte bara om att följa manualer och böcker, utan om att utveckla en djupare intuition och en personlig relation med korten.

Tarotkorten är ett fantastiskt verktyg för dig som vill veta mer om dig själv, en specifik situation eller se in i framtiden och vad som kan komma i din väg. Varje kort har sin egen unika energi och budskap, och genom att förstå dessa kan vi få värdefulla insikter och vägledning i våra liv. Tarot är som en spegel som reflekterar vår inre värld och hjälper oss att se klart på våra utmaningar och möjligheter.

I min tarotskola, som är heltäckande och inkluderar diverse prov, kan du bli diplomerad och börja arbeta med tarotkort själv. Utbildningen täcker allt från grundläggande korttolkning till avancerade tekniker och metoder för att integrera tarot i ditt dagliga liv. Vi utforskar också hur man kan använda tarot för att förbättra sina intuitiva förmågor och skapa en starkare koppling till sitt inre jag.

Men framför allt är det roligt och spännande att lära sig tarot, särskilt när man väl har hittat en kortlek som passar ens egen personlighet. Det är som att lära sig spela ett instrument; du väljer den sorts musik du gillar bäst. På samma sätt ska den kortlek du väljer harmoniera med din egen personlighet. Att hitta den rätta kortleken är en del av resan, och det finns en otrolig variation av kortlekar att utforska, var och en med sin egen stil och känsla.

Mina favoriter är i särklass stora arkanan, som betyder "hemlighet". Här finns allt: stjärntecken, numerologi, runor, I Ching och naturligtvis alla de 22 korten som representerar esoterisk visdom och kunskap. Varje kort i stora arkanan berättar en del av en större berättelse om mänsklig erfarenhet och andlig utveckling. Efter mer än 35 år är jag fortfarande lika fascinerad över hur mycket som gömmer sig i varje kort.

När man dyker djupare in i tarotkortens värld, upptäcker man att de inte bara är ett verktyg för spådom, utan också en källa till kreativitet och självutforskning. Korten kan användas för att inspirera konst, skriva berättelser eller till och med för att lösa problem och fatta beslut i vardagen. Tarot blir ett sätt att se världen genom en magisk lins, där varje händelse och varje möte kan tolkas som en del av en större, kosmisk plan.

I slutändan handlar tarot om att skapa en dialog med sig själv och universum. Det är en resa mot självinsikt och förståelse, där varje kortdragning är ett steg på vägen mot att bli mer i synk med sitt inre och det som omger en. Så om du någon gång funderat på att dyka in i tarotkortens mystiska värld, tveka inte. Det är en resa full av upptäckter, magi och personlig utveckling som väntar på dig.

Jag önskar dig en fantastisk fortsättning på sommaren, var du än är.


Må väl, Katarina

Du hittar all information om mig > HÄR

Grunden till allt.

I dag tänkte jag bjuda er på lite allmänt kinesiskt grundtänk. Jag får ofta frågan vart man ska börja när man har obalanser. Vad är hönan och vad är ägget ägget? Vad är viktigast att förändra? I bland är det så enkla saker som är svaret att det är svårt att tro att de kommer att göra en skillnad. Men det gör de !!! Jag har pratat med många som har läst Nyckeln till Hälsa eller varit här på moxakurs eller gått Mat som Medicin och de är förvånade över hur lite kan göra så mycket för deras välbefinnande.

Ni som har läst Nyckeln till Hälsa vet hur stor betydelse helheten har och hur allt hör ihop. Vi är alla olika och har olika behov, svagheter och styrkor. Men det finns vissa saker som vi har gemensamt och som precis alla mår bra av i det klimat vi bor. Skulle vi ha Afrikas värme så skulle våra behov se lite annorlunda ut.

Våra behov och eventuella obalanser påverkas av allt vi har runt omkring oss både via klimatet, hur vi lever, det vi äter och känner. Det är en spännande värld att upptäcka. När man får sina första aha upplevelser över att det fungerar så blir det ännu mer inspirerande.

Den naturliga rytmen

Det är en ständig rörelse mellan Yin och Yang där det mest optimala är att vi följer den naturliga rytmen. Att vi har mer yin när det är meningen att vi ska ha det, och mer yang när det ska vara det. Till exempel på natten när det är mest Yin är det meningen att vi också ska ha mest Yin och sova och när dagen vaknar och yang stiger så ska vi också göra det.

Eller på vintern när det är mer Yin i naturen, ska vi vila mer och nu på sommaren när det är mera yang, är vi piggare och mer aktiva. Bara förståelsen gör att man inte behöver få panik när energin sjunker framåt höstkanten. Vi kliver in i en ny fas och alla delar behövs.

Det enklaste är det viktigaste

Egentligen spelar det ingen roll vart vi börjar, huvudsaken är att vi förändrar om vi inte mår bra. Gör vi ingen förändring så kommer vi inte kunna hjälpa oss själva. De saker som är mest grundläggande förbises ofta. De är så enkla att vi inte tror att de kommer att skapa en förbättring. Men faktum är att det är de enklaste och mest självklara sakerna som faktiskt är en förutsättning för att vi ska bli friska, vitala och må känslomässigt bra.

Det finns inga piller, vitaminer, örter, behandlingar eller meditationer i världen som ensamma kommer att kunna hjälpa dig om du inte ser till att uppfylla dina grundläggande behov. Vi behöver helheten! De kommer att fungera som ett plåster och konstgjord andning tills du letar efter nästa piller eller behandling. Jag säger inte att du inte kommer att bli hjälpt, men ändrar du inte orsaken till att du mådde dåligt så kommer du att göra det igen efter ett tag. Eller så kommer du att behöva gå på behandling hela tiden för att din kropp behöver hjälp.

Att kunna hjälpa sig själv

Det kommer inte vara tillräckligt att enbart äta vitaminer och mineraler eller tillföra ett magiskt tillskott av något slag som lovar att det ska lösa alla dina problem. Tyvärr för det vore helt fantastiskt om det kunde få vara så. Lever du på ett “bra” sätt och äter naturlig mat  med mera så kommer både kosttillskott, självhjälps verktyg och behandlingar att hjälpa dig på din väg tillbaka mot hälsa och välbefinnande tills kroppen klarar att läka sig själv igen.

Min önskan är att du vill lära dig att leva på ett sätt så att du klarar av att självläka. Och att ge dig verktyg som du själv kan använda för att hålla balansen i livet. Jag vill att du ska förstå varför saker händer i kroppen och i känslolivet. Livet pågår hela tiden och det händer saker runt oss som får oss ur balans. Har vi kunskap så vet vi vad vi kan göra för att hjälpa oss själva. Ju mer balanserade vi är desto lättare är det att skilja på mitt och ditt och att inte påverkas av det som sker runt omkring oss. Speciellt viktigt blir det om man är en högkänslig person då obalanserna lätt blir många snabbt.

Grundläggande behov

Att ta hand om dina grundläggande behov är som att se till att blomman som är du har en förutsättning  att överleva, växa och blomma. För att det ska ske behöver du ha en bra näringsrik jord där du kan få den näring du behöver och dina rötter ska stå stadigt och inte rubbas när det blåser ute. När vi är unga klarar vi det mesta. Vi förstår inte vidden av det vi utsätter oss för, men fakturan för hur vi har levt kommer så småningom var så säker. Jag och många med mig vet.

Det är alltså inte normalt att få högt blodtryck, diabetes 2, sköldkörtelsjukdomar, värk, byta leder, cancer eller ha sömnproblem. Det är blomman som inte fått det den behöver och visar det på ett tydligt sätt. Tänk om vi var lika noga med vad vi själva behöver för att blomma som vackrast som vi är när vi väljer växter till trädgården och försöker sköta dem enligt konstens alla regler för att de ska trivas bli starka och hålla sig friska 😉 Vi är många gånger mer noga med både bilens service eller oroade över att rosorna blir svaga och får löss än vi är med oss själva.

Naturliga behov

Nedanstående saker är för de flesta fullständigt självklara men ändå långt borta. Vi har tappat bort våra grundläggande behov.  Att hitta tillbaka till det vi mår bra av kan kräva planering och vi behöver ha vårt välbefinnande som mål och prio ett. Det blir ett sätt att hitta tillbaka till sig själv och lära sig vilka behov vi har och respektera dem.

-God sömn laddar batteriet och hjälper bland annat vattenelementet. Yang kan gå in och laga det som behövs i kroppen när vi sover.

-Fasta mattider hjälper jordelementet och tillverkningen av vår livsviktiga qi

-Lagad varm naturlig mat är kroppens bensin och cellernas byggstenar

-Vara i nuet gör det lättare för våra känslor och får oss att fatta bättre beslut och fånga vad som händer i oss själva. Det skapar ett lugn i själen

-Närhet och gemenskap hjälper bland annat hjärtat och eld elementet

-Lagom med rörelse hjälper träelementet och levern

När vi trivs i livet och känner oss hemma och bekväma i vår kropp, är rörliga och starka utan värk, somnar när vi ska, vaknar utvilade, blir hungriga, mätta och nöjda när vi äter, går på toaletten som vi ska och har energi och lust är det tecken på att allt fungerar som det ska och det är naturligt. Är det inte på det sättet så är det obalanserna som talar till oss. Det är på det sättet kroppen talar om för oss att den behöver hjälp.

Läs mer av Tina > HÄR

Budskap från Gudomligheten

Idag väljer gudomligheten att komma igenom med ett budskap i min kaffekopp. Vi tackar för detta.

Se livet genom kärlekens lins

Att välja se på ditt liv genom kärlekens lins, att stanna upp och känna tacksamhet inför det överflöd du har omkring dig, är din fria vilja. Genom ditt förhållningssätt och dina intentioner väljer du vilken tidslinje, av alla parallella som finns, du önskar erfara. Välj utifrån kärleken i ditt hjärta. Det är där din vägvisare finns. Det vi fokuserar på växer.

Tacksamhetens kraft

Vi har alla olika former av överflöd att vara tacksamma för i våra liv. När vi börjar bli medvetna om det, och om att det är möjligt att dela med oss av vårt överflöd till de runtomkring oss som behöver det, blir livet magiskt vackert. För vi vill och kan göra skillnad utan att förvänta oss något tillbaka. Då startar vi en positiv spiral av "what goes around, comes around". Det är då livet blir magiskt på riktigt.

Kärlekens frekvens

Ju mer kärlek vi håller och utgår från i våra livsval, desto mer höjer vi oss i frekvens. Där finner vi ännu större potential till magiska möten och möjligheter att matcha oss på. Vi är alla fria att välja vilken av alla valbara tidslinjer vi har möjlighet att erfara. Så fort vi blir medvetna om detta, kan vi se oss själva och våra liv ur ett observationsperspektiv. Därifrån blir vi medvetna om att våra livsval ofta styrs av programmeringar grundade i rädsla och bristtänk, skapade av samhället för att kontrollera och styra oss för egna syften, likväl som ärvda rädslor från generationer tillbaka.

Att välja medvetet

Att skapa och välja utifrån dessa energier, medvetet eller omedvetet, ger endast möjlighet att erfara mer av upplevelser på de frekvenserna. Här kan vi ställa om. Lagen om lika attraherar lika. Så det du önskar skörda, vilken spiral önskar du skapa? Den positiva uppåtgående spiralen, såklart!

Bli den du är

Funderar du på vad du vill bli? Var den du redan är! Under dina programmeringar, trauman och rädslor finns ditt sanna jag. Världen behöver just dig! 100% av dig i ditt genuina uttryck. Annars skulle du inte vara här. Påbörja din avprogrammering, avgiftning och healing. Det är ditt liv och ditt ansvar.

Inspiration och gemenskap

Såklart finns det många att inspireras av och ta hjälp från på den resan. Jag är så tacksam för att det finns så många av oss som öppenhjärtigt skriver, talar och på andra sätt delar med oss av våra liv, insikter, läkning, mod att skapa förändringar och upplevelser kring uppvaknanden.

Ett vackert exempel

Här vill jag lyfta min älskade man Anders Djup som ett vackert exempel på att ha transformerat sina egna sår och trauman till guld och livsvisdomar på sin helanderesa som han delar med sig av via sina texter och låtar. Då främst utifrån repertoaren med sånger om livet.

Så viktigt att vi delar med oss av våra mirakelberättelser, tecken, energiarbete, förändringsprocesser, synkronisiteter och gudomlig vägledning. Vi är alla sammanbundna som de olika fasetterna på en och samma diamant. Vi vinner alla på att läka oss och att välja kärleken framför rädslan. Det är så vi skapar oss ett vackrare liv och den verklighet vi alla är värda.

Kanaliserat av Mikaela

Du hittar mer information om Mikaela > HÄR

I sagornas värld…

Eller i verkligheten… Vad är skillnaden?

Är en dröm bara en dröm? Eller kan man förverkliga den?

Jag älskar att ställa frågor, och du som läst mina alster vet att min favorit fråga är varför. Jag älskar som sagt var, frågor… och att skriva, så därför ställer jag ofta frågor i mina skrifter.

Sedan 2021 har jag hållit på med min sagobok om Sten. Sten är en känsla, som ligger i magen. Boken är sprungen ur nedladdningar som började pocka på under hösten 2021, men de har avstannat och den är därför inte klar.

I en process med att skriva, kan man inte forcera, för då blir det liksom inte bra.

Jag vill idag dela med mig första kapitlet, (så kanske de sista kommer i rullning…):

Allan & Sten

Oron är som en fluga som flyger omkring och surrar i hela kroppen. Mest surrar den runt i bålen och vill liksom aldrig stanna upp.

Varför finns flugan där?

Vem släppte in den?

Min fluga heter Allan, han kom in när jag blev rädd.

Han älskar att flyga omkring inne i mig, dag som natt.

Bzzzzzz, bzzzzzzz, bzzzzzzz låter han.

"Hörru Allan, kan du sätta dig ner så jag får prata med dig?" frågar jag honom.

"Bzzzzz, bzzzzzz, nej!"

"Varför?"

"Bzzzzz, om jag stannar då försvinner jag," svarar Allan.

"Men snälla Allan, stanna! Jag orkar inte höra på surret och känna detta sus i kroppen!"

"Bzzzzz, nej! Jag dör då. Jag vill inte dö! Desto längre jag finns här, desto svårare blir det för dig att få mig att stanna och att dö! Förresten, om du lyckas få mig att dö… så finns det fler av mig som väntar på att flyga!"

Jösses, tänker jag, vad har jag gjort? Hur kunde detta hända?

Jag vet att jag har varit lugn och då har känslan varit som en sten i magen, en mjuk rund sten som ligger still.

I detta surrande måste jag få reda på varför jag inte känner lugnets sten längre...

Jag ropar till Sten:

"Sten, jag vill prata med dig! Hör du mig?"

En lugn viskande röst svarar mig:

"Jag hör dig alltid, vad vill du?"

"Snälla Sten, varför är du så tyst? Kan du hjälpa mig att bli av med Allan?"

"Allan försvinner så fort du slutar mata honom," svarar Sten.

"Jag matar inte flugor! Nej Sten, du har fel! Jag matar inte Allan," svarar jag medan tårarna rinner ner för mina kinder. Jag är så arg!

"Du matar honom varje gång du tänker en rädd tanke, varje gång du blir arg, ledsen eller förtvivlad. Dina tankar håller honom vid liv."

"Men, hur kan mina tankar bli till mat åt Allan?" frågar jag...

"Kära barn," svarar Sten, "tankar är energi. Vi lever alla på energi. Maten du äter är energi."

"Okej, jag tror jag fattar… Men hur ska jag ändra mina tankar? Hur kan jag sluta att vara rädd, arg och förtvivlad?"

Sten pausar ett tag och frågar:

"Vad är motsatsen?"

"Vad menar du Sten? Motsatsen?"

"Ja, motsatsen till det du vill sluta föda med dina tankar?"

"Motsatsen till rädd är modig, arg är glad och förtvivlad är lycklig," svarar jag.

"Så om vi skulle ta och vända dina tankar till att fokusera varje dag på att se det som gör dig glad och lycklig, för att hitta modet inom dig. För vet du vad, allt finns inom dig! Du är som ett helt universum innanför ditt skal. Där inne finns allt… Men för att maskineriet ska fungera behöver du få ordning på dina tankar!"

"Nej, nu snurrar allt runt… inte nog med Allans surrande, men det här blev för mycket Sten!" svarar jag uppgivet.

"Ok! Vi provar igen. Du bor i universum, dvs. du är en liten del. Samtidigt finns universum inom dig. I dig själv kan du skapa vad du vill, genom dina tankar och känslor. Just nu har du skapat Allan, genom din rädsla och frustration. Allan skapar oljud, som gör att du inte kan tänka klart längre."

Plötsligt blir vi avbrutna av Allan. Han surrar allt högre och skriker:

"SLUTA LYSSNA PÅ STEN! HAN LJUGER! BZZZZZZZZ. Fortsätt gå tillbaka och fundera på allt hemskt som kan hända! Du vill väl inte mörda någon? Nu smider du planer med Sten att mörda mig!"

"Såklart vill jag inte mörda någon, men är det mord eller självförsvar?" tänker jag...

Sten börjar viska igen:

"Allan är inte ensam, han har en stor släkt av fler Allans, så försöker du ta död på honom kommer han tillbaka, mångfalt. Du kan inte mörda honom, för han krymper bara ihop och ligger liten för att lurpassa på dina tankar. Du kan däremot bli duktigare på att hitta din flugsmälla. Direkt när du hör surret, kan du slå ner honom och få lugn igen," viskar Sten.

"Det är inte många som är medvetna om att de har en flugsmälla i sitt inre universum, men den finns. Många människor lever sina liv och låter till slut en hel flugsvärm med Allan bo inom dem. Du ska vara glad att du bara har en Allan, för han är pigg på att bjuda in sina andra Allans. När han gör det, blir du den som sprider oron till dina vänner. Allt du säger och gör är för att sprida oro och frustration. Dina rädslor tar över ditt liv och du ser alltid det värsta i allt! Då hjälper du Allan att flytta in hos andra."

"Men, hur kan andra vilja ta emot en Allan?" undrar jag.

"Det gör de när de tror på det du säger."

"Nej, vänta lite nu," avbryter jag. "Hur kan andra tro på vad jag säger när jag förmedlar mina känslor, dvs. min oro?"

"Har du provat?" frågar Sten.

"Jo, i och för sig… Det har ju hänt att jag har berättat något som jag har läst eller hört som inte har varit positivt…"

"Du ser," säger Sten, "så fort du läser eller hör något som någon säger, kan du själv välja om du vill tro på det! För du vet endast det du själv har upplevt, allt annat väljer du att tro på. Om nu den du lyssnar på berättar något som gör dig rädd och Allan börjar surra… DÅ kan du välja om du vill tro på det eller inte! Ta då med i beräkningen att om det inte händer har du mått dåligt i onödan… OM det händer, ja då har du mått dåligt två gånger… Finns det då någon anledning att låta Allan surra runt och få dig att må dåligt? För, vad är det värsta som kan hända? Allan vill att du ska må dåligt, för då kommer hela hans familj och gör honom sällskap. Han gillar nämligen inte att vara ensam..."

Sten tar en konstpaus och fortsätter:

"Ju högre han surrar, desto lättare har han att få dig att tänka rädda tankar, det är då det blir fler Allans. För att få stopp behöver du bryta dina tankar och känslor, men det är lättare sagt än gjort. Du behöver först inse hur Allan skapats och hur han förökar sig, dvs. genom oro och rädsla. Det kan vara så enkelt som att ställa sig frågan varför? Varför är jag rädd? Vad tror jag ska hända? Tänk om det inte händer… Stanna där och ställ dig frågan: – Hur är det idag? Har det hänt idag? Ta en dag i sänder och inse att du behöver inte vara rädd IDAG, för något du TROR ska hända imorgon!"

LEV IDAG!

Och där dog Allan för denna gången…

Fortsättning följer….

Gillar du att sy?

När man fyller år, brukar man få presenter... och eftersom jag fyllde år i söndags, den 14:e juli vill jag ge dig en present!

Du får 14% rabatt på ALLA tyger i shoppen!

Shoppar du 5 meter tyg (eller mer), får du dessutom min mönsterkurs (värde 999:-) PÅ KÖPET! Det är väl en bra present!?

Till hösten kommer min Design Akademi att start, då blir det mer mönsterkonstruktion och sytips att se fram emot!

JUST NU 14% RABATT PÅ ALLA TYGER!

Ange kod: 14juli eller använd länken, där rabatten är aktiverad!

OBS! Går ej att kombinera med andra rabatter. Gäller t.o.m. 31 juli.

Det var allt för idag!

Mer kommer i nästa brev! Du hittar mer information om mig > HÄR

Jag önskar dig magiska veckor tills vi hörs igen! Kram Gunilla

Gillade du detta Insikts Brev? Vad vill du veta mer om?

Skriv gärna till oss, genom att svara på mailet.

Här får du vår present!

Vi önskar dig en fortsatt magisk dag och vi ses igen den 31:a juli 2024! ♥️