För alla elvor är älvor ✨

Ny energi med nya insikter!

Innan vi börjar— Vänligen SVARA på detta brev, och låt oss veta att du har fått detta (det underlättar leveransen och säkerställer att vi inte går vilse i fel brevlåda!)

Insikts Brevet

Skickades detta vidare till dig? Registrera dig HÄR som prenumerant på insikts brevet. Det är gratis!

(OM du inte kan läsa hela mailet i din inbox, kan du läsa det online. Klicka på “Read online” uppe i högra hörnet.)

Hej kära du och varmt välkommen till det elfte Insikts Brevet!

Nu fortsätter vår resa till klarare insikter och mer inspiration!

Än en gång: Tusen tack för all fantastisk feedback! ❤️❤️❤️

I detta nummer kommer du som vanligt att få frossa i nya insikter!

Då har vi kommit fram till nummer elva! Två ettor - ett magiskt tal.

Min far var född 1911 och varje gång han träffade en gammal klasskamrat så var snacket “oss älvor emellan”. Ja, han dyker upp allt som oftast i mina tankar, både pappa och älvorna.

Vad är egentligen viktigast här i livet? Är det pengar? Saker? Vänner? Familjen? Arbetet?

Idag, den 9 oktober, går Jupiter in i retrograd, och den har varit i Tvillingarna sedan den 25 maj. Den kommer att stanna där fram till 9 juni 2025. Jupiter i Tvillingarna är här för att frigöra dig. Om du känner att du har förlorat en del av dig själv på vägen, hur hittar du tillbaka? Var i ditt liv känner du dig fast – mentalt, känslomässigt eller kanske till och med fysiskt?

Tvillingarnas energi kan få oss att överanalysera och distrahera oss från det som verkligen betyder något. Vi riskerar att tappa kontakten med våra känslor och vår sanning. Men den här perioden erbjuder en möjlighet att reflektera över vad som håller dig tillbaka. Vad hindrar dig från att vara närvarande och autentisk? Var kanske använder du sarkasm eller andra försvarsmekanismer för att hålla människor på avstånd?

Jupiter påminner oss om att äkta styrka och överflöd inte kommer från yttre bekräftelse, utan inifrån. Den här retrograda fasen är en möjlighet att släppa mentala begränsningar och börja odla sann motståndskraft och positivitet. Förändring tar tid och går sällan i en rak linje, men varje litet genombrott tar dig närmare den frihet du söker.

Så, medan Jupiter är i Tvillingarna, fråga dig själv: Var kan du frigöra dig i ditt liv just nu?

Vi väljer med omsorg ut vad som står i ditt insikts brev, allt med målet att ge dig inspiration och ny energi.

Vi önskar dig trevlig läsning!

Om eller när du känner tunga energier

Idag har vi alla blivit mer känsliga för energier, vilket inte är så konstigt. Det beror nog på att vi, som kollektiv, öppnar upp oss mer och mer för det andliga, beroende på var vi befinner oss på vår personliga resa. Jag själv känner av dessa energier och påverkas också, precis som du kanske gör.

Så, vad är egentligen tunga energier? För mig handlar det om olika nivåer och aspekter av det som pågår, men det mesta sker faktiskt inom oss. Det är inte så att du ska bära på dessa tunga energier, utan snarare är det en kontrast till den du är idag – en motpol till din nuvarande upplevelse. För att göra det enkelt: titta bara ut i världen. Det är inte svårt att se att mycket mörkt och tungt nu stiger upp till ytan.

Det tunga som du känner, när du öppnar upp dig, är egentligen kontrasterna till det ljus du bär inom dig. Det jag försöker säga är att du är mycket mer ljus än mörker, men känslan av tyngd kan vara överväldigande. Det kan vara svårt att förstå, men det är viktigt att påminna sig om. En annan aspekt av att känna dessa tunga energier är att det är ett tecken på mörker som nu håller på att lämna oss. Det gör ont, det svider, och det känns som om självaste Moder Jord skriker ut: "Nu räcker det!"

Jag vet inte exakt var du befinner dig mentalt just nu, men det är detta svar jag själv har fått till mig. Och jag kan inte låta bli att känna att det stämmer. Moder Jord är en levande varelse i sig, och mänskligheten har våldfört sig på henne alldeles för länge. Nu är tiden inne för förändring, eller hur?

Så vad kan vi göra då? Som jag ser det: Stå i ditt eget ljus. Fortsätt med ditt inre arbete och din personliga utveckling. Sitt still i båten och gör det som får dig att må bra, det som höjer din vibration. Ljuset kommer att segra, och ju mer vi bär på ljus inom oss, desto snabbare släpper de tunga energierna. Det behöver inte vara svårare än så.

Gå ut i naturen, om det så är skogen eller någon annan plats där du känner dig i kontakt med Moder Jord. Gör vad du kan, stort som smått spelar ingen roll, bara du gör det. Känn hennes röst inom dig – vi är hennes barn. Så varför inte stanna upp och lyssna? Vem vet, du kanske får några viktiga svar.

Från mitt innersta hjärta till dig vill jag förmedla detta: Det som sker nu är inte konstigare än vad som har skett tidigare i historien, men denna gång är det så mycket tydligare och starkare. Känn ingen panik, för det är bara en känsla som är på väg bort. Vi är på väg in i en ny tidsålder, en tid med mer kärlek och medmänsklighet. Ambres har talat om denna förändring, och nu är vi här, mitt i den. Vi får privilegiet att bevittna denna otroliga förvandling – och vi har första parkett.

Jag önskar dig en fantastisk fortsättning på dagen, var du än är.


Må väl, Katarina

Du hittar all information om mig > HÄR

Sötsug är det vårt fördärv?

I dag vill vi skriva om ett alltid rykande hett ämne socker och sötsug. Jag har tagit sats ett tag för jag vet hur mycket känslor det väcker. Det är många som har sin egen verklighet och övertygelse om hur det förhåller sig. Jag har inga problem med att andra tycker och tror olika men ingen kan rubba mig i vad jag vet tills motsatsen är bevisad.

Ett överdrivet sötsug sett med den kinesiska medicinens ögon är en obalans i jordelementet. När det inte har eller får det som behövs eller att allt flödar som det skall så vill det ha något som stärker och jordelementet vill ha smaken söt. Om jordelementet är svagt så har det svårare att bryta ner födan och det är därför det behövs mat som är lättare att smälta.

Smaken söt är mycket mer än socker det finns en mängd födoämnen som är söta och även tillför näring till exempel  potatis, majs, råg och pinjenötter med mera, listan kan göras väldigt lång. Det är det söta som jordelementet vill ha och vi tolkar det som att vi vill ha godis, läsk, glass med mera. Visst kanske vi blir vi nöjda för stunden när vi trycker i oss en godispåse men eftersom vi inte har gett kroppen det den egentligen behöver så kommer den att tala om att den vill ha sött igen.

Tillför vi för mycket sött eller fel sorts sött så kommer det att försvaga jordelementet i stället för att stärka och det blir en ond cirkel. Ju svagare jordelementet blir desto mer sött vill det ha och ju mer vi tillför av fel sort desto svagare blir det.

Egentligen är det energi i en lättillgänglig form eller ett slags “tröst” kroppen vill ha. Vi är förmodligen trötta och behöver energi för att orka igenom eftermiddagen eller kvällen. Vi är ledsna eller oroliga och det söta lägger sig som ett plåster över känslorna och gör att vi blir piggare för en stund.

Se till att kroppen har sina näringsdepåer fyllda med bra mat, vitaminer och mineraler, att du sover klokt och vaknar utvilad, att du har balans i livet mellan aktiviteter och stillhet, mellan det som är ute ibland andra och din egentid och att du lever ett liv som du trivs i så skall du se att din längtan efter “kickar” kommer att avta. Det finns självklart de som har lättare att skapa beroenden och det gäller även kicken som socker ger.

Det är också en stor skillnad på att ge kroppen en ekologisk frukt eller en magisk dadelboll som är söt OCH innehåller näring. Det går inte att jämföra med kemiskt framställt godis, men det kommer i ett nytt inlägg. Jag behöver ta lite mer sats för det kommer att skapa stora känslor när vi börjar diskutera och bli medvetna om vad vårt godis egentligen innehåller. Är det ens naturligt socker?

Önskar dig en fin dag! 😉

Läs mer av Tina > HÄR

Ljusnäten tätnar

Gudomligheten talar om alla de nya konstellationer/formationer av ljusarbetare som kallas samman i det globala ljusnätet.

Våra placeringar, då vi varit brett isär från varandra, kommer nu till ett skifte i takt med att människor vaknat upp till medvetenhet om sitt inre ljus under all den senaste tidens väckelse.

Vår tid av ”solitude among the crowd” är till ända.

Det var tvunget att vara så, för att vi skulle bli medvetna om våra sår och klara av att läka dem, för att bli starka och klara av att stå stadigt i vårt eget ljus oavsett vad alla runtomkring oss valde.

Vi har med bravur klarat den uppgiften, och nu inleds nästa fas av att gå samman i ljusnätskluster. Med vår närvaro och energi lockas vi nu att komma samman på olika geografiska områden för att aktivera och förankra jordningen av de nya reglerna/nycklarna/koderna som vi får ta emot.

Det kommer även finnas de som vägrar läka sina sår. De attraherar in upplevelser på loop utifrån deras oförlösta sår och trauman. Deras rädslostyrda sinne manifesterar utifrån rädslan för förändring, och deras upplevelse av verkligheten kommer vara präglad av brist. De kommer uppleva vad de har fokus på, för allting är under ständig förändring i takt med ljusets återkomst och Moder Jords höjning av frekvens.

Dessa, tillsammans med aktivering av våra urtidsminnen från andra parallella livslinjer där våra kunskaper och erfarenheter från tidigare uppdrag väcks, kommer vara centrala delar i grunden vi nu bygger upp – våra egna harmoniskt fungerande samhällen som inkluderar det sunda, goda samarbetet där allas gåvor premieras och behövs.

Nu är tid för kvantsprång. Nu är tid att välja modet att tacka ja och följa de förfrågningar, erbjudanden, tecken och synkronisiteter som dyker upp på din väg och korrigerar riktningen... ibland tvära kast och svängar. Men de ger alltid en känsla av spänning och intresse. Oavsett att vi inte kan se vart det leder, så ha tillit till att du får det du behöver exakt när du behöver det, när du är "in alignment" med din själs syfte i detta liv.

Varenda liten myra är viktig i det stora stackbygget.

Men minns den fria viljan – alla kommer behöva ta beslut utifrån sig själva. En del avsked kommer fortsätta fördela oss mot de upplevelser vi nu går mot...

Byteshandel, kollektiv resursfördelning och ett lokalt kretslopp balanserar upp ekosystemet på de platser där det goda samarbetet råder. Dessa sprids som mycel och ställer om och skiftar verkligheten i takt med Moder Jords hjärtslag i uppstigningen som pågår.

De kommer uppleva hur allt de håller fast vid faller isär, och hur de förlorar det som raseras. Vet att dessa personer också följer den väg de valt. Det är deras upplevelser, och de behöver den här tiden.

Vet att våra tankar styr och formar vår verklighet. Vi manifesterar vår egen verklighetsuppfattning, och därmed upplevelsen av densamma ♥️

Hur olika det än manifesteras, så vet att allt är väl ♥️ Allt är precis som det ska vara.

Kanaliserat av Mikaela

Du hittar mer information om Mig → HÄR

Får man lov att göra misstag…Eller misslyckas?

Jag har hamnat i en märklig situation. Efter att ha gjort något jag trodde var gott för mänskligheten har jag istället blivit bestraffad, på ett sätt jag inte kunnat förutse.

I denna fars som nu utspelar sig, finner jag mig själv mitt i elden, omgiven av människor som envist håller fast vid att de alltid har gjort rätt. Jag kommer med en försiktig fingervisning om att saker inte gått rätt till, men ingen verkar vara redo att erkänna sina misstag. Och jag kan verkligen inte förstå hur svårt det kan vara att bara säga: "Förlåt, jag gjorde fel." Istället skyller de på andra eller undviker frågan helt, som om det vore farligare att erkänna fel än att rätta till dem.

Det är mänskligt att fela, men många verkar tro att det inte gäller dem.

En dag kommer jag att berätta hela historien, och den handlar inte bara om mig, utan om många andra som är i samma situation, fast de kanske inte vet om det ännu.

I denna situation har jag funderat mycket på vad det innebär att göra misstag eller misslyckas. Varför är vi så rädda för det? Vi gör alla misstag, varje dag. Små misstag som vi knappt märker, men också större som kan skapa en inre rädsla. Och ändå är det genom misstagen vi lär oss och utvecklas.

Tänk på ett litet barn som lär sig gå – det faller många gånger, men till slut reser det sig och tar sina första steg. Som barn tillåter vi oss att misslyckas, så varför är det inte lika accepterat när vi blir vuxna?

I min nuvarande situation har jag insett att de jag har att göra med kämpar för att hålla fast vid sin version av verkligheten. Om de erkänner sitt misstag kan det få konsekvenser för fler än bara mig.

Kanske är det därför de undviker att ta tag i det – de är rädda för att öppna dörren till en större rättelseprocess som de inte kan kontrollera. Jag har föreslagit en enkel lösning, att vi rättar till det som gjorts fel gentemot mig, men nu ser jag hur situationen eskalerar. De fruktar att denna lilla snöboll ska bli en lavin.

Men vad de inte vet är att jag är redo. Det här är inte min första strid, och det kommer inte vara min sista. Pennan är vässad och snart börjar nästa kapitel.

På tal om kapitel – min nya bok är nu på tryckeriet och den 1 november är det premiär! Om du vill ha ett rykande färskt exemplar på utgivningsdagen, har jag paketerat ett manifestationspaket som jag tror kan inspirera dig!

Apropå boken, här får du ett litet utrag ur den…

Jag faller, faller… tills jag slår hårt i marken. Smärtan är omedelbar, och luften går ur mig. När jag öppnar ögonen ser jag mig omkring och inser att jag hamnat i ett djupt hål. Runtomkring är allt mörkt och isolerat. Jag ser upp mot himlen, där långt ovanför mig rör sig livet, men det känns som om det inte längre gäller mig. Jag är fast här nere, och varje försök att ta mig upp drar mig bara djupare.

Jag sitter i ett hål. Ett isoleringshål. Ett hål av ingenting, där allt är svart och tyst. Jag har försökt så länge att förändra mitt liv. Tänkt positivt, affirmerat det jag vill ha, sagt till mig själv att jag älskar mig – men allt känns som ett skämt. Hur kan jag älska mig själv med alla dessa misslyckanden?

Jag är trött på alla försök som bara förändrar något för en kort stund. Så, vad är poängen?

Ovanför mig ser jag långt, långt upp en solig himmel, och människor som passerar mitt hål. Där ovanför finns livet, som berör alla andra – men inte mig.

Jag försöker hoppa ur hålet om och om igen, men varje gång drar ett osynligt gummiband mig tillbaka. Det är som ett gummiband som drar tillbaka mig hela tiden. Hur ska jag ta mig upp ur hålet? Eller ska jag bara ge upp? Det är ju faktiskt det jag vill… eller?

Det är på något sätt tryggt att sitta här i hålet. Jag vet var jag är och kan på något sätt finna tillfredsställelse i att gotta mig i mina misslyckanden. Det är inte meningen att jag ska dansa på ängarna med andra eller vara rik på varken pengar eller vänner. Här i hålet vet jag hur ensam jag är och hur synd det är om mig, för ingen bryr sig om mig.

Plötsligt går ett jordskalv!

Fortsättning följer i boken- Känslornas Sagobok! Du hittar paketet → HÄR

Vill du lära dig mer om sömnad och mönster är du välkommen till min Master Class nästa lördag - den är kostnadsfri! All info hittar du HÄR

Det var allt för idag!

Mer kommer i nästa brev! Du hittar mer information om mig → HÄR

Jag önskar dig magiska veckor tills vi hörs igen! Kram Gunilla

Gillade du detta Insikts Brev? Vad vill du veta mer om?

Skriv gärna till oss, genom att svara på mailet.

Här får du vår present!

Vi önskar dig en fortsatt magisk dag och vi ses igen den 23:e oktober 2024! ♥️