Möt hösten och nya insikter

nummer 8...

Innan vi börjar— Vänligen SVARA på detta brev, och låt oss veta att du har fått detta (det underlättar leveransen och säkerställer att vi inte går vilse i fel brevlåda!)

Insikts Brevet

Skickades detta vidare till dig? Registrera dig HÄR som prenumerant på insikts brevet. Det är gratis!

(OM du inte kan läsa hela mailet i din inbox, kan du läsa det online. Klicka på “Read online” uppe i högra hörnet.)

Hej kära du och varmt välkommen till det åttonde Insikts Brevet!

Nu fortsätter vår resa till klarare insikter och mer inspiration!

Än en gång: Tusen tack för all fantastisk feedback! ❤️❤️❤️

I detta nummer kommer du som vanligt att få frossa i nya insikter!

Så sjunger sommaren på sista versen… Eller som en godvän sa till mig för några år sedan: I år var den svenska sommaren på en torsdag!

För mig var den på en lördag, och vilken lördag! Den kommer jag att minnas länge ❤️!

Kvällarna blir nu kortare och vi går in i en ny magisk period - Hösten! Jag fullkomligt älskar färgkaskaderna som snart sätter igång att glöda. Med hösten kommer också äppelpajer, blåbärssylt och smörstekta kantareller. Visst är den härlig!

När nu sommaren sjunger på sista versen kanske du som jag har upptäckt att vågen börjat löpa amok… Vad var det som hände? För mycket godsaker under sommaren? I nästa nummer kommer du att få bra tips på att laga vågen!

Varför gör vi ett Nyhetsbrev? Vi vet alla att algoritmer styr på sociala medier med att visa oss det de tror vi vill se, och att våra inkorgar svämmas över med reklam, säljmail, skräpmail m.m.

Detta är inget sådant mail, utan detta är ett nyhetsbrev, med nya insikter var 14-dag. Det är till för att du skall bli inspirerad, hämta ny energi och komma till nya insikter.

Vi väljer med omsorg ut vad som står i ditt insikts brev, allt med målet att ge dig inspiration och ny energi.

Vi önskar dig trevlig läsning!

Håll nu tillgodo med detta pinfärska nummer av Insikts Brevet.

Du har c:a 20 minuters insiktsfull lästid framöver, och du… kan läsa brevet så många gånger du vill! För det ligger kvar i din inbox. ❤️

Psst! Längst ner i brevet hittar du en gåva till dig..! Och du… glöm inte att delad glädje är dubbel glädje… tipsa en vän!

Trött på kranvattnets bismak? Med ZeroWaters vattenkanna får du kristallklart vatten som inte bara smakar bättre, utan även är fri från skadliga ämnen. Häll upp och njut – ditt vatten blir garanterat rent, varje gång.

Att säga nej

Idag upplever många att det är svårt att säga nej till en vän eller släkting. Men varför är det så? Känner du, likt många andra, dåligt samvete, skuld eller skam när du säger nej? Vad ligger egentligen bakom denna svårighet? Jag tror jag har svaret.

Oavsett var du befinner dig i livet, är den viktigaste personen i ditt liv alltid dig själv. Detta innebär inte att du behöver vara egoistisk, men det är viktigt att du ibland sätter dig själv först. Tänk på situationer där du egentligen inte vill delta—den där tillställningen som du vet kommer kretsa kring samma gamla samtalsämnen, eller den där festen som du inte känner någon lust att gå på. Det är i dessa stunder du kan säga nej, jag har ingen lust. För det handlar precis om det—lust. Att bli en så kallad "people pleaser" gagnar ingen, allra minst dig själv. Inte heller att bära offerkoftan hjälper någon; det är en roll som inte tjänar ditt välmående.

Vad vill jag då säga med detta? Jo, att du i alla lägen ska välja dig själv först. Det finns ingen universell lag som säger att du måste ställa upp på allt. Kanske har du bara blivit lärd att det är så man ska göra. Men vilken energi sprider du när du befinner dig på en plats, eller bland människor, där du inte känner att du verkligen vill vara? Exakt, du förstår nog vad jag menar.

Den tid vi har på Jorden är ovärderlig för vår egen utveckling som människor, själar och andliga varelser. Så hur använder vi den bäst? Jo, genom att vara där vi kan känna glädje och inspiration. Om du inte känner den glädjen just den dagen, då finns den inte där. Det är då du ska eller bör ta ett steg tillbaka och connecta med dig själv eller med Moder Jord. Vara i ditt eget sällskap. Kanske vill du ta ett avslappnande bad och känna inre frid, eller läsa den där boken du aldrig hinner med. Det jag vill säga är att den viktigaste personen i ditt liv är du själv. Så varför ödsla din tid när ditt hjärta säger att du vill vara för dig själv?

Mitt bästa råd är att släppa taget om det dåliga samvetet, skuld och skam. Det gagnar oss inte. Vi blir inte bättre människor av att ständigt tillgodose andras behov på bekostnad av våra egna. Inte heller utvecklas vi som individer genom att vara närvarande på platser där vi inte vill vara. Den energi du tar med dig till en grupp människor blir ändå inte positiv eller inspirerande för andra. Alla känner av den, även du som inte vill vara där—det skapar en dålig stämning. En spiral av negativ energi tar sin början.

Så vad väljer du? Dig själv eller andra? Den insikt jag vill ge dig är att säga nej kan vara den bästa gåvan du kan ge dig själv och ditt sanna jag. Den tid du investerar i dig själv är den bästa investering du någonsin kan göra. Så börja redan idag med att välja dig själv. Det kommer att löna sig i längden. Du har bara detta liv, och varje minut räknas.

Jag önskar dig en fantastisk fortsättning på dagen, var du än är.


Må väl, Katarina

Du hittar all information om mig > HÄR

Sensommaren den femte årstiden

Har du observerat att naturens energi börjar skifta? Sensommaren är här och hösten närmar sig. Sommarens blommor börjar vissna och kvällar och mornar blir mörkare och fuktigare. Det är naturens normala cykel och de flesta av oss tycker inte det är något konstigt med det. Det som de flesta inte reflekterar över är att det som sker i naturen även sker i våra kroppar. Det är därför du kanske får mer värk när det är kallt ute till exempel.

Sommaren är mest yang av alla årstiderna, vilket innebär att vi har mest kraft och energi under sommaren. När sensommaren kommer börjar yang att minska, och yin växer sig större. Yin och yang kan beskrivas som vila och aktivitet, det innebär att vi nu gått förbi vår mest aktiva och energi fulla tid på året, sommaren. Precis som naturen, drar sig kroppens energi inåt. Vi mår inte bra av hålla samma tempo och aktivitetsnivå som fick oss att må toppen för en månad sedan.

Sensommaren och fukten

Sensommaren är inte min favoritårstid. Den är alldeles för fuktig för mig och även om dagarna är varma så är kvällar och nätter råa och fuktiga. Eftersom fukt i kroppen har varit ett stort problem för mig sen barnsben så känner jag alltid av när fukten i naturen ökar. Tidigare förstod jag inte vad det var som hände när bihålorna täppte igen, eller när huvudvärk och ibland illamående kom. I dag är jag av med dessa symtom men min kropp är fortfarande känslig för fukt utifrån. Om jag inte sköter maten och tar bort det som skapar fukt i kroppen när den också kommer utifrån kan jag känna av dem igen.

Vi hänger verkligen ihop med naturen och vår yttre miljö påverkar vår inre. Allt är en helhet och antingen så kan vi hjälpa oss själva eller så sätter vi krokben för oss. Tidigare hade jag inte en aning om varför jag kände mig energilös, fick ont i huvudet eller blev lös i magen i dag vet jag och det känns fantastiskt att ha verktyg och kunna göra något åt det.

Fuktens tid är här! Det känns ute och har man en obalans eller svaghet i sitt jord-element och för mycket fukt i kroppen, kommer man förmodligen känna sig väldigt mycket tröttare både denna årstid, samt om vädret är extra fuktig ute. Fukten gör allt trögt och tungt, den saktar ner och gör det svårare för qi att cirkulera som den ska i kroppen.

Vanliga symptom som tyder på att du har för mycket fukt i kroppen:

  • Trötthet

  • Svullen/ödem eller en känsla av att känna sig svullen

  • Övervikt, viktuppgång

  • Svårt att gå ner i vikt

  • Sötsug

  • Kroppen känns tung och trög att röra

  • Värk i kropp och leder

  • Huvudvärk

  • Täppta bihålor, värk i bihålor

  • Illamående

  • Lös avföring

Känner vi att vi påverkas av det fuktiga vädret ute och naturens skiftande energi, så finns det faktiskt saker som vi kan göra själva för att må bättre.

Har vi mycket fukt i kroppen så kommer vi att känna av den mer nu när det finns mer fukt ute. Något vi kan göra är att hjälpa kroppen, är att inte tillföra ännu mer fukt i form av det vi äter. På det sättet hjälper vi då kroppen att “torka” upp lite. Generellt kan man säga att mjölkprodukter, socker, vetemjöl, konstgjorda födoämnen, energidryck och rå, kall mat bildar fukt i kroppen. Även antibiotika, smärtstillande och antidepressiva mediciner skapar fukt i kroppen. Tillför vi hela tiden ny fukt, klarar kroppen inte av processen med att göra sig av med den fukt den har. Vi fyller på bägaren hela tiden samtidigt som vi försöker städa bort den.

Saker som hjälper kroppen att göra sig av med fukt är till exempel:

  • Saltmoxa

  • Adzukibönor, både avkoket och bönorna

  • Ingefära

  • Te på ekologiskt torkat apelsinskal

  • Röda linser (Hermansdals Röda Solskenssoppa är perfekt)

  • Ekologiskt Earl Grey te

Önskar dig en fin dag! 😉

Läs mer av Tina > HÄR

Utforska Ditt Själsnamn och Fördjupa Din Healing

Idag talar den stora världssjälen till oss genom korten. Vi har återigen en inre och yttre transformation, och idag är ett skifte kännbart. Det som inte längre gynnar oss, det som det kollektiva medvetandet transformerat genom djupgående healingarbete, blåstes bort under gårdagens stormbyar.

Ta en medveten stund idag för att känna in vad energierna i dessa kort förmedlar, och känn hur du upplever skiftet i dig och din vardag. Det har gått åt mycket energi fysiskt och många kan ha märkt ett rubbat mat- och sovmönster. Om inte på sig själva, så kanske på sina husdjur, som också har processat och hållit space på enorma nivåer. De assisterar moder jord med jordning av de energier som integrerats på nya nivåer sedan påsken.

Djuren, med deras känslighet och välutvecklade sinnen, är delar av vår själsfamilj. Det är förutbestämt när de kommer till oss och varje djur har specifika uppgifter i vår själsliga healing. Vi är här för att genomföra detta stora planetskifte.

Jag har märkt på min tik att hennes aptit, närhetsbehov och sårbarhet har ökat. Hon kommer oftare och pressar sin panna mot mig, som om hon sänder healingenergi för att hjälpa mig kalibrera i harmoni med moder jord. Vid dessa tillfällen påverkas både min puls, andning och medvetenhet av nuet.

Vi har haft flera uppdrag bland människor nyligen, där vår frekvens genom vår närvaro har hållit stor healingenergi för dem omkring. Även om dessa uppdrag har verkat på ett visst sätt i kalendern, handlar det universella uppdraget oftast om att transformera och kalibrera energierna hos människor och platser. Vi fungerar som nycklar som låser upp vissa lås på förutbestämda platser.

Detta har krävt sitt, och både godissuget och nattamaten har varit mer regel än undantag. Vi kan ta hjälp av healingfrekvenser från vår själ och tona in på vårt själsnamn när vi medvetet sätter intentionen att connecta med vår översjäl. Genom att sätta oss ner, blunda och kanske nynna en hymn, kan vi nå en djupgående healing.

Kanske kommer det en bokstav, en del av ett namn eller ett helt namn. Det kan komma som en inre syn, hörsel eller klarvetande. Om du känner en vördnadsfull känsla, kan du vara säker på att det är ett namn som tillhör dig. Meditera på det, utforska dess energi och vad det kan bidra med i ditt liv. Ta emot och integrera dessa egenskaper och utvecklas med energin ditt själsnamn håller. Lägg till det när du affirmerar: "Jag är…". Känn skiftet och vad det tillför. Ditt namn är en viktig nyckel 🔑 till det du är här för att låsa upp just nu.

Kanaliserat av Mikaela

Du hittar mer information om Mikaela > HÄR

Leva i flödet…

Hur gör man för att leva i flödet, surfa på vågen, och lyckas med allt man gör? Det är väl det, vi alla vill… men det är så få, som lyckas…

Varför är det så svårt? Hur gör man?

Det finns egentligen bara ett svar… och det är ett ganska jobbigt svar… lite som en… käftsmäll!

För att förstå, måste du släppa allt du tror dig veta, idag…

Du behöver gräva djupt inom dig, för att rensa bort allt du har blivit lärd att tro.

Vi får inte lära oss att leva i flödet, ändå finns det…

Vad är då flödet?

Flödet är, när du är i balans med energierna och du skapar det du VILL ha…

Men… vi är allt som oftast i obalans, och skapar hela tiden det vi INTE vill ha…

Känner du igen det?

Vi lägger oerhört mycket fokus på det vi inte vill ha, och ser det mesta som problem… genom att springa ifrån det vi inte vill ha.

Varför springer vi inte, till det vi vill ha?

Som människa, eller snarare så som vi har blivit lärda, vill vi alltid ta ”the easy way” för att undvika det jobbiga. Ja, jag skrev: undvika det jobbiga…

Genom vår uppfostran via skola och sedan massmedia, har vi lärt oss att det är jobbigt att vara människa.

Vi fostras att vara lydiga medborgare som utbildas, arbetar och betalar vår pliktskyldiga skatt.

Tro inte att du är något, för det har Jantelagen sett till!

Tala inte om hur du mår, ifrågasätt ingenting utan lyd… För tala är silver och tiga är guld!

Om du mår dåligt, gå till din läkare och ät de tabletter man ger dig. Läkaren botar inte, men ger dig något så smärtan blir lindrigare. Lyckas de bota dig, kommer åkomman troligen snart tillbaka…

Och här stoppas allt, allt som kunde bli ditt flöde…

Det stoppas genom att man inte tar reda på orsaken till varför du mår dåligt… eller hur det kunde uppstå…

Stopp i flödet

För många år sedan gick jag in i den berömda väggen…

Med panikångest och en ständigt gråtvåt kudde, låg jag hemma på soffan i flera månader och tyckte så synd om mig själv.

Jag var så rädd, så rädd och tyckte att hela världen hade vänt sig emot mig. Värdelös och utbränd låg jag där som ett skakande vrak.

Hur kunde det hända?

Jag som hade det bästa jobbet, den bästa familjen, den bästa bilen, den bästa lönen och den bästa bostaden.

Självklart gjorde jag som sig bör, jag gick till min läkare och fick lyckopiller, som jag knaprade på i flera månader innan det vände.

Denna kemiska substans fick mig att må bättre och jag kunde ta mig tillbaka, men inte helt…

Åren som följde kunde jag skapa, nästan det jag ville ha… men jag minns ingenting från de åren med dessa lyckopiller. Det är som en dimma…

Tanken gnagde i mig… vad var det som hade hänt? Varför hade jag gått in i väggen? Hur kunde det drabba mig?

Vägen tillbaka

Vägen tillbaka var lång och mycket krokig… tankarna malde på, och tillslut kom jag i kontakt med attraktionslagen och en massa vitaminer.

Med vitaminpreparaten, kunde jag sluta knapra lyckopiller och genom attraktionslagen kunde jag sakta men säkert… inse vad som hade hänt…

Många timmar av idogt studerande tog mig slutligen fram till insikten…

Jag hade låtit utsidan, påverka min insida. Ja, du läste rätt, utsidan hade påverkat min insida!

Genom att låta utsidan få mig att bli rädd, hade jag accepterat inom mig… denna rädsla som åt upp mig inifrån…

Rädslan kom inte över en natt, utan hade gnagt inom mig i flera år…

Rädslan skapade panikångesten… och med den stoppades allt flöde.

Panikångest är en fruktansvärd känsla, den som aldrig har upplevt den, kan inte förstå denna känsla.

Det är som om du har en dammsugare som suger upp alla andra känslor, så du är tom på kärlek, glädje och t.o.m. ilska. Allt sunt förnuft är borta…

Den har ett högt ljud som dånar inombords. och man vill bara en sak, det är att få slut på eländet, samtidigt som man tycker så oerhört synd om sig själv…

Den är mycket svår att bota…

Vi behöver alla förstå vad rädslan gör med oss… och VAD den kan skapa…

Rädslan kommer utifrån

Inom oss finns ingen rädsla från början.

De som lever i flödet, vet att det finns ingenting att vara rädd för.

Rädslan är något som skapas utanför oss, något vi matas med för att vi ska tro på det… och genom att vi tror på rädslan… då har vi även släppt in den!

Vad är vi rädda för? Vad är det värsta som kan hända? Händer det? Har det någonsin hänt?

Oro och rädsla är energier som vibrerar… känn efter själv i kroppen hur det känns när du är orolig mot när du är lugn.

Genom att vara lugn, släppa rädslan och fokusera på det du VILL ha, DÅ lever du i flödet!

Det var allt för idag!

Mer kommer i nästa brev! Du hittar mer information om mig > HÄR

Jag önskar dig magiska veckor tills vi hörs igen! Kram Gunilla

Gillade du detta Insikts Brev? Vad vill du veta mer om?

Skriv gärna till oss, genom att svara på mailet.

Här får du vår present!

Vi önskar dig en fortsatt magisk dag och vi ses igen den 11 september 2024! ♥️